
31. 1. 2025 so svetniki na seji Občinskega sveta soglasno potrdili novo Strategijo za mlade Občine Logatec 2025 – 2028, ki smo jo pripravili pri MSL.
Pred pogledom v prihodnost se ozrimo nekoliko nazaj.
Mladinski svet Logatec je v sklopu prejšnje strategije za mlade, izdelane za obdobje 2020 – 2024, dosegel zadovoljive rezultate.
Od 30 zadanih ukrepov na mladinskem področju v lokalnem okolju smo jih v celoti izvedli 18 (60%), delno smo jih izvedli 7 (23%). Od 13 ciljev smo jih v celoti dosegli 7 (54%), delno 4 (31%).
Izvedli smo več ponovitev razpisov za dodelitev nepovratnih finančnih sredstev in s tem sledili doseganju cilja 1 SzM OL 2020-2024: “Povečanje dostopnosti stanovanj za mlade”, kupili stavbo bodočega Mladinskega centra, investirali v nakup različne opreme za bodoči coworking prostor (vzpostavitev le-tega najdemo med cilji strategije 2025-2028), vzpostavili nov komunikacijski kanal (spletna stran), ter uresničevali cilj neformalnega izobraževanja mladih s številnimi dogodki.
Proces izdelave strategije
Marca leta 2024 so se odvili prvi koraki – samo načrtovanje priprave strategije. Sledila je izvedba analiz podatkov; evalvirali smo uspešnost in realizacijo Strategije za mlade OL 2020-2024 (ugotovitve povzete zgoraj), analizirali odgovore Ankete o željah in potrebah mladih občine Logatec (ugotovitve povzete spodaj) ter izvedli fokusne diskusije s predstavniki lokalnih organizacij (mladinske organizacije idr.) in Občino Logatec. Na podlagi teh smo pripravili predloge, cilje, ukrepe za doseganje teh ciljev, finančne ter časovne okvirje ter jih uskladili in sprejeli na seji Občinskega sveta. V zaključnih korakih se bo strategijo posodobilo z aktualnimi podatki in projekcijami, lektoriralo, izdalo in diseminiralo.
Rezultati ankete – kakšne so želje in potrebe mladih?
Anketiranje je bilo izvedeno s spletnim vprašalnikom, ki je bil na voljo med avgustom in septembrom leta 2024. Anketa je bila promovirana na socialnih omrežjih Mladinskega sveta Logatec ter dogodkih članic organizacij (Logaško poletje Kluba logaških študentov), kjer smo osebno delili letake s QR kodami povezave do spletne ankete. Na vprašanja v anketi o potrebah in željah mladih v občini Logatec je odgovorilo 147 anketirancev, kar predstavlja nekoliko manj kot 1% vseh občanov in 4,8% vseh mladih občanov. Anketo smo vsebinsko razdelili na področja in za vsako področje preverili zadovoljstvo anketirancev s trenutnim stanjem ter njihove želje v prihodnosti.
Ugotovitve so naslednje;
– Izobraževanje: nizko število udeležbe mladih na izobraževalnih dogodkih v Logatcu gre glede na rezultate ankete pripisati pomanjkanju raznolikosti teh dogodkov in (slabi) obveščenosti mladih, kar nam dodatno podpira razmisleke o različnih, novih in učinkovitejših pristopih mladim občine Logatec. V odgovorih so izrazili tudi, da prepoznajo pomembnost neformalnega izobraževanja.
– Prosti čas: glede na vrsto dogodkov anketiranci čutijo največji primanjkljaj na področju zabave.
– Mladinski center: v odgovorih je bila izražena potreba po prostoru za zabavo, šport, kulturo in izobraževanje mladih, ki potrjuje potrebo občine Logatec po Mladinskem centru.
– Zaposlitev: 82,3 % anketirancev nima dovolj informacij o zaposlovanju v Logatcu in 52,7 % zanima podjetništvo, a občina po njihovem mnenju ne velja za podjetništvu prijazno okolje.
– Bivanje: glavni oviri za doseganje bivanjske samostojnosti in zadovoljstva sta finančna sredstva in nedostopna stanovanja.
– Aktivno udejstvovanje: izražajo željo po večji vključenosti v lokalno politiko in reševanje stanovanjske problematike. 87% anketirancev ne spremlja sej Občinskega sveta, kar nam vliva še večji občutek odgovornosti za izvajanje informacijske funkcije za mlade in vzpostavitve primernejših pristopov za vključitev mladih v lokalno politiko.
– Informiranje: v odgovorih so anketiranci izrazili potrebo po izboljšanju dostopnosti in privlačnosti informacij.
Ključno za uspešno izvedbo strategije:
Jedrni element bo sledenje ciljem in strategiji – pomembno bo, da ostanemo osredotočeni na jasno zastavljene cilje in sledimo predvidenem načrtu. Pazljivi bomo na tako sledenje konkretnih ukrepov kot tudi neprekinjeno zavestno vključevanje ključnih načel dela, povezovanja in sodelovanja. Pomembna bo aktivacija mladih – vključitev čim več mladih, jih spodbuditi k sodelovanju in jim omogočiti, da postanejo del procesov odločanja ter soustvarjanja. Pred nami so temeljiti razmisleki o dosedanjih pristopih in komunikaciji z mladimi občine Logatec ter nadgradnji teh in iskanju učinkovitejših. Eden izmed najpomembnejših predpogojev za uspešno realizacijo strategije 2025-2028 je dvig prepoznavnosti Mladinskega sveta pri mladih in uveljavljanja kot dostopne organizacije. Potrebe mladih in okolice se hitro spreminjajo, zato moramo v procesu uresničitve redno ocenjevati napredek in prilagajati akcijske načrte glede na aktualne izzive oziroma sprotno evalvirati in se prilagajati. Za uspešno izvedbo strategije bo potrebno stalno prijavljanje na razpise in redno iskanje različnih oblik financiranja. Graditi bo treba povezave med mladimi, organizacijami, občino in širšim okoljem s krepitvijo mreženja in sodelovanja. V načrtu ekipe je večji pregled dobrih praks, deljenje idej in izkušenj z drugimi Mladinskimi centri, vzpostavitev večje povezanosti med organizacijami članicami ter njimi in samim Mladinskim svetom.
Bo občina Logatec uvidela svoj lastni Mladinski center?
Cilj 7 v SzM OL 25-28 se glasi: “Povečati število prostočasnih dejavnosti in vzpostaviti Mladinski center Logatec”. Ukrepi za doseganje navedenega cilja so (1) zagotavljanje ustrezne finančne podpore za prostor in opremo MC, (2) zagotovitev sredstev za zaposlitev v Mladinskem centru Logatec ter (3) zagotavljanje ustrezne finančne podpore za program in vsebino MC.
Trenutno se nahajamo v fazi pred prvimi posegi v stavbo bodočega Mladinskega centra; načrti za prenovo prostorov so sprejeti. Pri snutju infrastrukturne podobe in funkcionalnosti smo bili pozorni na pretočnost prostorov, omogočanje raznolikosti uporabe prostorov, odprtosti za različne (z vidika kapacitete in vrste) dogodke, podpiranje zbiranja in druženja mladih in omogočanje priložnosti za razvoj, ustvarjanje in izobraževanje mladih. Stremeli bomo tudi k čim večji inkluzivnosti prostora.
Kaj bomo pridobili s sprejetjem te strategije?
– Nov Mladinski center in prostor za mlade v občini;
– delujoč coworking prostor;
– novo javno infrastrukturo namenjeno trajni mobilnosti;
– vzpostavljeno platformo za spodbujanje participacije;
– vzpostavljene informacijske kanale za mlade v občini;
– zaposlitev strokovne vodje Mladinskega centra za nedoločen čas;
– zaposlitev mladinskega delavca za nedoločen čas;
– sodelovanje in povezovanje mladih z različnimi organizacijami iz Logatca;
– več kot 25 aktivnosti povezanih z neformalnim izobraževanjem;
– vsaj 20 splošnih aktivnosti povezanih z Mladinskim centrom;
– več kot 10 dogodkov povezanih z zaposlovanjem in
– izvedbo vsaj enega mednarodnega projekta.
Načrti Mladinskega sveta Logatec so vsako leto bolj ambiciozni in upamo, da bodo tudi vsako leto uspešneje realizirani. Pred nami so velike spremembe; v delovanju Mladinskega sveta, v naši poziciji znotraj lokalnega okolja, povezanosti z okoljem in za mlade predvsem v priložnostih, ki jim bodo še ponujene v lokalnem prostoru. Dokument Strategije za mlade Občine Logatec 2025-2028 ekipi MSL predstavlja le eden, a velik korak do boljše prihodnosti za mlade.
Ključno vsebino same strategije, kot so opredeljeni cilji in ukrepi za doseganje ciljev, najdete na povezavi.
Pridružite se naši skupnosti in bodite vedno na tekočem s svežimi novicami, dogodki in priložnostmi!