Mladinski svet Logatec je v avgustu in začetku septembra 2024 izvedel obsežno anketo z namenom priprave Strategije za mlade Občine Logatec 2025-2028. Prejeli smo 147 izpolnjenih vprašalnikov, kar predstavlja skoraj 5 % mladih v naši občini. Namen ankete je bil ugotoviti, kakšne so aktualne želje, potrebe in izzivi mladih ter primerjati rezultate z anketo iz leta 2019, ki je služila kot osnova za prejšnjo strategijo. Na teh rezultatih smo tudi osnovali prihajajočo strategijo.
Kdo je sodeloval v anketi?
Večina anketirancev je bila stara med 25 in 30 let (40 %), sledila je skupina od 19 do 24 let (28 %). Anketa je bila enakomerno zastopana glede na spol, pri čemer so prevladovale ženske (56,5 %). Večina sodelujočih je zaposlenih (57,8 %), kar odraža njihovo finančno stabilnost, saj več kot polovica anketirancev zasluži nad 1000 € mesečno. Zanimivo je, da kar 83,7 % mladih kaže interes za dogajanje v občini Logatec.
Ključna področja raziskave
1. Izobraževanje in zaposlovanje
Skoraj vsi anketiranci (93,2 %) verjamejo, da neformalno pridobljena znanja, kot so praktične veščine in delavnice, izboljšujejo zaposljivost. Kljub temu mladi v Logatcu menijo, da tovrstnih izobraževanj primanjkuje. Prav tako večina (82,3 %) nima dovolj informacij o zaposlitvenih priložnostih v občini, kar kaže na potrebo po boljši promociji in dostopu do uradnih virov. Mladi bi si želeli tudi več pripravništev in praktičnih izkušenj, kar bi jim olajšalo prehod na trg dela.
2. Prosti čas in mladinski center
Rezultati kažejo, da mladi najpogosteje obiskujejo koncerte, športne dogodke in različne dogodke zabavne narave. Mladinski center bo zato moral biti zasnovan kot prostor za tovrstne aktivnosti, vendar tudi za bolj kulturne dogodke, izobraževanja in delavnice. Kar 61,9 % anketirancev bi aktivno sodelovalo pri Mladinskem centru, vendar bi bilo treba vložiti več truda v motivacijo ostalih mladih, da se vključijo.
3. Bivanje in stanovanjska problematika
Skoraj polovica anketirancev še vedno živi pri starših, predvsem zaradi visokih stroškov samostojnega bivanja. Mladi se soočajo s pomanjkanjem dostopnih stanovanj, saj jih kar 49 % meni, da so ta v Logatcu nedostopna. Velika večina (70,7 %) še ni slišala za možnost neprofitnih stanovanj, kar kaže tudi na potrebo po večji informiranosti.
4. Aktivno udejstvovanje in politična angažiranost
Mladi se večinoma redno udeležujejo volitev, vendar jih le malo spremlja seje občinskega sveta. Kljub temu pa se zavedajo, da lokalne odločitve vplivajo na njihova življenja, in si želijo večje vključenosti v sprejemanje odločitev. Stanovanjska problematika in izboljšanje infrastrukture sta dve ključni področji, ki bi po mnenju mladih potrebovali več pozornosti.
5. Informiranost in komuniciranje
Čeprav je prepoznavnost Mladinskega sveta Logatec v zadnjih letih narasla, še vedno 34 % mladih ni seznanjenih z našim delovanjem. Facebook ostaja najpogostejši vir informacij, vendar mladi pogosto pogrešajo bolj dostopne in zanimive vsebine.
Sklepne ugotovitve in naslednji koraki
Rezultati ankete potrjujejo, da se mladi v Logatcu soočajo z različnimi izzivi, kot so dostop do informacij o zaposlitvi, pomanjkanje primernih stanovanj in omejene možnosti za aktivno vključevanje v lokalno skupnost. Te ugotovitve bomo vključili v pripravo nove Strategije za mlade Občine Logatec 2025-2028, ki bo zasnovana tako, da odgovori na ključne izzive ter omogoči večjo vključenost mladih v procese odločanja in oblikovanja lokalnih politik. Še več podatkov o rezultatih bomo pa objavili tudi v sklopu prihajajoče strategije.